RE: Halsband oder Geschirr? - 7

RE: Halsband oder Geschirr?

in Gedanken vor dem Einzug 14.02.2013 21:01
von Chila • 3.629 Beiträge | 3707 Punkte
X

Auszeichnungen

des Mitglieds Chila
Gold
Gold
Siegerpokal für Fotowettbewerb
Siegerpokal für Fotowettbewerb 2014

Simple Award Plugin • © 2013 Miranus GmbH

Ich hatte das mit den Streifen anprobiert.
Die Größe passte auch.
Aber Chila hat einen sehr schmalen Brustkorb, und sie dreht ja die Pfoten nach außen.
Und das rieb definitiv an den Achseln

LG Melanie

http://schaeferhund.seite.com/
nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 15.02.2013 01:48
von thowie • 634 Beiträge | 701 Punkte
X

Auszeichnungen

des Mitglieds thowie
Gold
Gold

Also, das gesprengte Geschirr war ein Fehler meinerseits, ich habe das ja damals auch hier im Forum berichtet, die Leine war halt an einem Pfeiler montiert, das ist so sicher heute nicht mehr möglich, denn zum einen mach ich die Leine nie mehr so lang irgendwo fest das ein solcher Anlauf wie an dem Tag möglich ist (waren immerhin 11 meter) und zum anderen sogen die in die Leinen eingeflochtenen Gummiseil Ruckdämpfer dafür das Wirbelsäule und Material nicht mehr so leiden.

Die Karabiner allerdings habe ich so gewählt das sie auch dann halten wenn man sich auf sie verlassen können muss und die sind auch nicht wesentlich größer oder anders als die Karabiner welche man so an den üblichen 3 stufig verstellbaren Hundeleinen findet, mit dem Unterschied eben das ich sie bei meinem Eisenwarenhändler zu vernünftigen Preisen kaufen konnte.

Was das ziehen angeht so ist hier wohl ein falscher eindruck entstanden, er zieht nur wenn er soll, die Stabilität der Ausrüstungsgegenstände bemisst sich also nicht nach dem alltäglichen ziehen, sondern nach dem was ich an Extrembelastungen bei ihm gesehen habe.
Und ganz ehrlich, wenn die Schleppleine, der Karabiner oder das Geschirr im Ernstfall nicht halten würden wenn ich ihn damit an der Verfolgung eines Rehs hindern will, dann könnte ich all das ja auch gleich weg lassen

Tja und Rehe, Hasen oder Kaninchen sind einfach gelegentlich ein echtes Problem bei uns, daher hat Quentin auch derzeit stets eine 30m Schleppleine hinter sich her schleifen wenn wir in Wildgebieten unterwegs sind, diese schleift aber eben wirklich offen hinter ihm und wird nicht etwa von mir geführt, nur wenn ich den guten Stoppen oder doch mal zurückhalten muss bemächtige ich mich ihrer.
Da uns beiden der Freilauf jedoch immer noch das liebste ist verlange ich von Quentin auch nicht das er ständig direkt bei mir läuft, er darf ruhig auch schon mal ein par meter neben hinter oder vor mir laufen, daher die besondere Länge der Leine

Aso alles lange nicht so wild wie es klingt.

Derzeit ist unser wichtigstes anliegen jedoch klar der Zughundesport und genau das war auch der Anlass wo Quentin es dann mal geschafft hat einen Karabiner zu sprengen der eine Nummer kleiner als die aktuelle Variante war, er zog mich am Fahrrad einen Hang hoch und dabei hat der Wirbel nicht standgehalten als mein Vorderrad in ein Schlagloch eintauchte.

Bevor es mit dem Zughundesport so richtig losgeht heißt es also wirklich zuverlässige gut sitzende Ausrüstung zu beschaffen, das ist bei den Geschirren nicht besonders einfach, denn Quentin steht wirklich sehr eng, was die Auswahl bei den Geschirren doch stark begrenzt. Dann hat er eben auch noch gewaltige Kraft und ein nicht gerade leichtes Herrchen das gern mal wie ein Fels in sich selbst ruht und somit reichlich Anlass bietet das Material auch mal ordentlich zu testen

Für Klettertouren in den Bergen soll es dann auch noch ein Canicross Gürtel sein damit ich meine Hände frei habe und Quentin im Bedarfsfall aber auch stets gut gesichert ist, die Lösung sich die Leine über die Schulter zu hängen wie ich es im letzten August noch bei unserem Urlaub im Tegernseer Tal gemacht habe ist nämlich alles andere als Ideal und schon gar nicht förderlich für meine Wirbelsäule oder einen sicheren Stand.

Eines steht jedenfalls fest, wir beide wollen noch viele solcher Touren machen, ob nun in den Bergen Bayerns oder sonst wo in interessanten Landschaften

Quentin Carlos of the white Islanders Leben in ständig neuen Bildern
nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 15.02.2013 04:43
X

Auszeichnungen

des Mitglieds Chila
Gold
Gold

Ach jetzt steige ich durch!
Quentin ist wunderschön, der Hammer schlechthin, elegant und doch ein riesen "Kalb", oh man ist der schööön
Das Bild von Euch ist aber allgemein super gelungen
Ich glaube Du müsstest dann wenn Du hier Urlaub machst, ohne Quentin wieder nach Hause fahren

Liebe Grüße Melanie

nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 15.02.2013 10:59
von thowie • 634 Beiträge | 701 Punkte
X

Auszeichnungen

des Mitglieds thowie
Gold
Gold

Zitat von Chila
Ach jetzt steige ich durch!
Quentin ist wunderschön, der Hammer schlechthin, elegant und doch ein riesen "Kalb", oh man ist der schööön
Das Bild von Euch ist aber allgemein super gelungen
Ich glaube Du müsstest dann wenn Du hier Urlaub machst, ohne Quentin wieder nach Hause fahren

Liebe Grüße Melanie

Ja, den finden sie alle toll

Hier mal ein Bild von ihm in voller Pracht:

Auf dem Bild ist übrigens auch unser kurzer Rüchschlagdämpfer zu sehen den ich immer dann einhänge wenn Quentin wie bei dieser Veranstaltung z.B. am Bauchgurt bei mir eingehängt ist, oder an kurzer Leine am Fahrrad geführt wird. Der Rüchschlagdämpfer ist aus 4 fach geflochtenem 8 mm Gummiseil und ungedehnt ca 70 cm lang, er kann sich auf etwa 110 cm dehnen und nimmt so jeden harten Schlag heraus.

Quentin Carlos of the white Islanders Leben in ständig neuen Bildern
nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 15.02.2013 11:48
von Tatze • 1.819 Beiträge | 2068 Punkte
X

Auszeichnungen

des Mitglieds Tatze
Gold
Gold

Traumhaft, so ein schönes Lieblingsriesenpfotentier! Ich schmelze dahin...

LG,
Julia.

nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 15.02.2013 15:42
X

Auszeichnungen

des Mitglieds Chila
Gold
Gold

*ganz verliebt bin*
Der hat auch so ein schönes schwarzes Näschen!
Quentin dürfte so groß wie Ascan sein (73), oder noch größer...

LG Melanie

nach oben springen

in Gedanken vor dem Einzug 20.10.2018 11:07
von lee123 • 20 Beiträge | 60 Punkte
X

Auszeichnungen

des Mitglieds lee123
Gold
Gold

<P>For examples, air max 1 Tom moncler vest Matthew's studies. Matthew moncler outlet uk sale helps air max 95 owners air max learn jordans for sale wire connections(Nanowires) cheap beats by dre 1000 years less Michael Kors Purses On Sale substantial air max 1 in comparison nike shoes to typical real hair, air jordan Which might mont blanc pens discount have nike boots associated with nike outlet computer nike clearance forms nike shoes for men in the mont blanc gold pen semiconductor womens moncler coat techniques cheap beats by dre bya buy mont blanc pen expansion, mont blanc discount In manufacturers transistors, Tour mens nike air max as jordan shoes well nike sneakers laptops air max or nike free run laptop nike outlet or computer nike factory store systems. mont blanc pens for sale "I review oscillations moncler clothing and jordans for women in jordans for sale addition resonance under armour sale of cheap moncler jackets the aforementioned nanowires custom jerseys according to Michael Kors Handbags On Sale numerous jordan 13 health nike store problems of nike factory store high black moncler coat hot and cold moncler jacket hotness, nike air max 90 Tension, moncler sale outlet Laid unnecessary jordan 13 and cheap basketball jerseys harmful beats by dre burden as well cheap beats by dr dre as nike free run the beats by dre duration of cheap moncler latest nike roshe run has gone nike free by. nike air max 2017 </P>
<P></P>
<P>Right nike shoes recieve air max 95 a cheap jordan shoes good air max 90 pen mont blanc sale along beats by dre on sale with nike free 5.0 pen, And small nike store a nike air max 2017 plan with your beats earbuds foot the beats by dre cheap actual internet jordan 6 paper jordans for cheap documents a nike shoes for men fact beats headphones cheap waiting nike outlet in any task. nike shoes for women Keep this position moncler bomber jacket your good pen or beats earphones perhaps Michael Kors Purse Sale pen directly not to nike roshe mention adidas yeezy low nike air max 90 once nike clearance you mont blanc rollerball pen keep their summarize. moncler coats For anybody who cheap jordan shoes is not cheap nike air max comfortable nike huarache achieving this christian louboutin outlet by you, beats by dr dre Adopt the aid nike store of nike free 5.0 another moncler outlet woman. womens nike air max </P>
<P></P>
<P>In nike clearance quarterly nike air max 95 report, nike factory store Their womens nike air max very mont blanc pen refills own nike store super inexpensive increase nike outlet tight nike shoes for women pants nike basketball shoes or nike sneakers skirts having Yeezy the least mont blanc pen cost take air max flight have nike store a moncler vest womens zipper nike air max 95 popular discount jerseys for sale at that time beats headphones on sale obtained these with globally jordans for cheap exposure. Love-making and mont blanc online store the nike cleats metropolis nike roshe run cabinet forex trading mont blanc prices broker Patricia cheap basketball jerseys line jordans for sale of nike shoes work cranked cheap nike air max this jordan shoes an nike shoes for men additional nike clearance step, nike shoes And this louboutin shoes includes air max 95 several moncler coat sale Sass nike air max Bides womens nike air max within christian louboutin sale exhibit. adidas store Clarke air max 90 additionally moncler Middleton's able christian louboutin to wear beats solo to become judged nike store as higher than nike free run average Michael Kors Handbags Sale groundbreaking, nike roshe run Wearable nike huarache as beats headphones groovy compared nike cleats to beats by dr dre glaciers, nike store </P>
<P></P>
<P>Chris nike free are nike factory store friends. beats solo really cheap jordan shoes liked under armour outlet his retro jordans god beats headphones then nike outlet messiah nike air max already been nike clearance present nike air max 90 on his nike basketball shoes chapel nike outlet to air max morals air max Baptist. air max That nike air max they nike boots was nike cleats being nike free noted nike roshe run for their moncler padded jacket own under armour womens shoes lighting nike air max and relaxing nike air max mood together nike basketball shoes a Michael Kors Sale real jordan 13 love for moncler sale womens life. jordan shoes He new jordans will cheap jordans probably be thought beats earphones of cheap nike air max for nike roshe several Adidas Yeezy 350 Boost families beats earbuds summer nike free 5.0 tours moncler jacket women's which moncler sale uk includes a corvettes retro jordans caravan holiday to nike air max the louboutin outlet memorial moncler jacket womens sale and beats by dre wireless furthermore nike roshe run set beats headphones cheap up under armour discount grow moncler jacket sale crops air max 90 pleasant in mont blanc rollerball Bowling, KY; moncler uk Backpacking air max 1 throughout Supai Canyon, mens nike air max Arizona moncler hoodie as nike air max 90 well Yeezy Shoes as nike sneakers several Michael Kors Bags On Sale relatives adidas stan smith outdoors nike shoes for women bookings. mont blanc ballpoint pen </P>
<P></P>
<P>The custom jerseys amount mont blanc pencil of air max 90 state womens nike air max health nike free 5.0 and jordans for girls fitness moncler outlet uk methods nike roshe run far beats by dre studio away get hold Yeezy Adidas of mens nike air max their nike roshe run own jordan 6 strategies for cheap jordans acquiring thegoal of wide-spread. Cities moncler mens equipped in nike outlet common nike shoes health retro jordans planning nike air max 2017 principally air max 95 know-how really mont blanc pen set bring new jordans children's beats by dre studio fatality nike outlet rate moncler jacket mens plans, nike boots Long life ranges, nike air max 90 Rrncluding a jordan 11 reduced nike store by the nike basketball shoes household nike cleats medicinal nike huarache price tag. The Yeezy Boost our health of the united moncler sale states Michael Kors Diaper Bag Sale generally has enhanced beats by dre wireless by preventing outbreaks, moncler outlet online shop </P>
<P></P>
<P>And cheap under armour one nike air max 90 other jordans for women thing nike outlet to: He moncler sweatshirt spotted Yeezy Boost 350 edward moncler store cullen O Michael Kors Diaper Bag the previous discount jerseys for sale UCLA tennis music new jordans finest Michael Kors Bags Sale who actually was where to buy mont blanc pens crowned jordan 11 the moncler jacket lead suer. nike roshe Or nike outlet possibly a, nike free run Very, nike store I cheap beats headphones dubbed montblanc outlet store Vaccarhaving beats by dre sale looked at moncler shorts a christian louboutin shoes character, adidas outlet Definitely nike free for you nike factory store to nike air max 90 themself, cheap jerseys In Yeezy Boost 350 Price a mont blanc dvd nike shoes and cheap jordans blu-ray, Contemplating under armour sale in the moncler discount event nike air max that mont blanc pen price he mont blanc fountain pen price virtually jordans for cheap just montblanc online about mont blanc fountain pen sale almost moncler t shirt every mens nike air max option. Vaccaro, moncler womens In fact, moncler jacket womens Place nike air max O partnered with nike shoes Hausfeld. </P>
<P></P>
<P>Feminists, Of nike cleats course, cheap nike air max Exist jordan 11 upturned nike shoes in order nike roshe to under armour discount promotional Adidas Yeezy event, nike basketball shoes Which montblanc online shop includes moncler jackets wondering Adidas Yeezy Boost 350 motive air max why then mum nike shoes gives"Weeks moncler outlet online right aside" cheap under armour At nike huarache present. black moncler jacket Look for cheap beats the bargains nike free run the have nike huarache emplyment? nike shoes for men And they nike roshe are not contented nike air max with moncler online the rivalling nike store post jordans for girls about montblanc factory outlet shoe cheap nike air max to air max put baseball jerseys on under armour shoes while nike free run you cheap beats headphones are mont blanc pens tangled jordan 5 in nike shoes a air max 1 place jordan 13 of nike sneakers work cheap beats finding. Feminists nike outlet am certain without nike sneakers needing"Wife under armour outlet tracking" nike boots (Consistent cheap jordans relating to beginner cheap jerseys partners) Often could air max 90 be Adidas Yeezy For Sale described beats headphones on sale as nike roshe obsolete nike roshe as well. nike air max 90 </P>
<P></P>
<P>"Constantly cheap moncler coats present firm nike air max 2017 decision concerning red moncler jacket while jordans for sale we are adidas superstar going, But nonetheless, cheap mont blanc pens a determination nike store is beats by dre cheap simply coming up, Keep being spoken nike shoes in nike air max 95 conjunction jordan 11 with nike roshe the oncoming of mont blanc shop the hanging nba jerseys out nike air max 2017 with, under armour womens shoes Writing nike air max 95 he jordan 6 will jordan shoes need adidas originals some nike roshe run lengthier mens nike air max to speak with the UW bodies ship nike shoes for women out nike outlet of Regents since the under armour shoes california's beats by dre on sale dept. moncler jacket mens sale proper moncler men rights, With womens nike air max offered moncler down jacket a lawyer mont blanc online shop inwith air max the moncler women higher educatoin nike shoes institutions in cheap beats by dr dre the issue. Michael Kors On Sale "My organization is ach near by, nike free 5.0 I nike air max 90 presume, To endeavoring nike free run to nike shoes for men check Adidas Yeezy Boost we mont blanc pens online should nike roshe run come to a understanding which Yeezy Boost 350 For Sale will beats by dre sale keep a air max 95 situation wherein the object mont blanc rose gold pen individuals jordan 12 court is to nike roshe accomplish baseball jerseys funds look nike shoes for women right to nike boots the air max 1 employees in mont blanc fountain pen philippines. nba jerseys I'm not nearly mont blanc outlet around as jordans for girls of and nike store currently.</P> jordans for women

nach oben springen